Balans bieli – jak to wygląda na zdjęciach

W poprzednim poście napisałam:

Ci, których aparaty zapisują obrazy w formacie RAW są w uprzywilejowanej sytuacji – podczas „wywoływania” RAW-ów można bardzo wygodnie, precyzyjnie, bez straty jakości zdjęcia, dopasowywać balans bieli i regulować kolorystykę. W gruncie rzeczy problem niewłaściwego ustawienia WB podczas sesji przestaje istnieć.

Na dowód zdjątko, jakie zrobiłam przy złtm oświetleniu: na dworze było pochmurno i ponuro, całość zaaranżowałam na tarasie pod dachem i nie używałam żadnych sztucznych źródeł światła. Oto zdjęcie nieco już obrobione w programie do wywoływania RAW-ów, starałam się w miarę wiernie oddać czerwień korala:

Poniżej to samo zdjęcie, ale z balansem bieli ustawionym według różnych wzorców. Zdjęcie było zapisane w formacie RAW, więc te obrazki są dokładnie tym, co dostalibyśmy ustawiając ręcznie balans bieli w aparacie.

Cień WB 7000K


WB ustawiony na pochmurny 6000K


lampa błyskowa 6000K


WB ustawiony na światło dzienne 5200K


fluorescencyjny 4000K


wolfram światło żarówek 3200K

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *